شناسهٔ خبر: 153717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی روند اجرایی اصلاح نقاط حادثه خیز محور ارومیه- سلماس با محوریت گردنه قوشچی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی روند اجرایی اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور ارومیه سلماس با محوریت گردنه قوشچی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه بررسی روند اجرایی اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور ارومیه سلماس با محوریت گردنه قوشچی که با حضور سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راهساز کشور برگزار شد، افزود:  ایمن‌سازی و توسعه ارائه خدمات در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی در اولویت مجموعه راه وشهرسازی استان است. 

وی افزود: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه محورهای مواصلاتی روند ایمن‌سازی محورهای ارتباطی آذربایجان غربی به صورت منظم و دوره‌ای در حال انجام است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی مطالعات احداث راه در ۴۸۲ کیلومتر از محورهای استان در دست انجام است. 

حمزه‌لو افزود: همچنین در حال حاضر عملیات راهسازی در ۴۶۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد در دست اجراست. 

گفتنی است در این جلسه مسائل مربوط به رفع نقاط حادثه‌خیز محور ارومیه - سلماس، گردنه قوشچی، سه راهی آغ زیارت به طول تقریبی ۲۷ کیلومتر با توجه به حوادث و تلفات زیاد رانندگی بررسی شد.  

همچنین در این جلسه مقرر شد زیرسازی، عملیات خاکی و اجرای ابنیه مسیر محور ارومیه - سلماس با استفاده از منابع اعتباری ملی و استانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اداره کل راه و شهرسازی و خیرین استانی و اجرای اساس و آسفالت، نیوجرسی، تجهیزات و علائم ایمنی از منابع اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رفع نقاط پرحادثه انجام شود.