شناسهٔ خبر: 153721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری رویداد تقدیر از اقدامات سفیران بم در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه نوسازی مسکن بازآفرینی شهری، گفت: همزمان با سراسر کشور رویدادی تحت عنوان «تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری» به منظور ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی )، فرهاد قلی زاده نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه نوسازی مسکن بازآفرینی شهری، در جلسه بررسی روند اجرای رویداد تقدیر از اقدامات سفیران بم در آذربایجان‌غربی، اظهارکرد: هدف این است با اشاعه فرهنگ نوسازی بافت‌‏های ناکارآمد و فرسوده شهری شاهد تکرار فاجعه‌‏ای نباشیم و در این راستا سفیرانی از شهر بم همکاری داوطلبانه‏‌ای را با شرکت بازآفرینی شهری ایران آغاز کرده‌اند.  

وی بیان کرد: با حضور سفیران بم اهمیت نوسازی خانه‏‌های فرسوده، لرزان و ناپایدار واقع در بافت‏‌های فرسوده مورد تاکید قرار گرفت و سپس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران، انواع مشوق‏‌های اداری، کالبدی، شهرسازانه، مالی و زمین به مدیران شهری به مردم این بافت‏‌ها توضیح داده شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: این رویداد در قالب تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری برگزار می‌شود و به امید این‌ که با ترویج هرچه بیشتر اهمیت بازآفرینی و نوسازی، شاهد هیچ بافت‏ فرسوده و ناکارآمدی در سطح استان نباشیم.

جلال تقی دخت ادامه داد: این رویداد به صورت کلی در ۲ بخش اقدام‌های مشمول تقدیردستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی و اقدام‌های مشمول تقدیر اشخاص حقیقی و حقوقی که با نگاهی نوآورانه و خلاقانه و با کیفیت قابل توجه صورت گرفته است، برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول این رویداد، تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی در سه حوزه مسکن، فضاهای شهری و توانمندسازی مدنظر هستند و موضوعاتی همچون بسته‏‌های تشویقی، تحقق نوسازی مسکن، بهسازی و حذف معابر خاکی، اقدامات ترویجی و رسانه‌‏ای را دربرمی‏‌گیرند.

وی اضافه کرد: مخاطبان تقدیر نیز عمدتا شهرداری‌‏ها، شورای اسلامی شهرها، ادارات راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات رسان، دانشگاه‌ها، بانک‌های عامل، گروه‌های محلی، گروه‌های جهادی، گروه‌های دانشجویی و سمن‌های فعال در این حوزه هستند.

مهرداد حبیب نژاد رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه مستندات و اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی را تشریح کرد.

گفتنی است رویداد تقدیر از اقدامات سفیران بم با حضور فرهاد قلی زاده نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه نوسازی مسکن بازآفرینی شهری روز سه‌شنبه در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.