شناسهٔ خبر: 153800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام ساخت ساختمان فرهنگسرای عین۲ اهواز

ببینید| بازدید مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از فرهنگسرای عین2 در اهواز رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات ساخت ساختمان فرهنگسرای عین دو اهواز به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، حامد نقاش با اشاره به اهمیت پروژه ساختمان فرهنگسرای عین۲ اهواز اظهار کرد: هدف از احداث این فرهنگسرا بهبود شرایط به خصوص ارتقاء فرهنگی و اجتماعی ساکنان به منظور رفع تبعیض و خدمات رسانی متوازن به محلات شهری است.

وی یادآور شد: ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و کالبدی در متن و زمینه جامعه احداث زیر ساخت‌هایی نظیر فرهنگسرا، خانه محله و سرای محله با توجه به بعد مقیاس جامعه هدف به عنوان بستری برای گسترش مشارکت شهروندان و واسطه بین مدیریت کلان شهری و شهروندان عمل می‌کند. 

نقاش افزود: از این رو تاثیر احداث چنین بناهایی با خاصیت اجتماعی و کالبدی که اساس نگاه به محدوده‌های حاشیه‌ای می‌باشد می‌تواند جهت افزایش آگاهی شهروندان با برگزاری کلاس‌هایی با ابعاد آموزش و ترویج با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تفریحی، محیط زیست، سلامت و مدیریت بحران شود و جهت حرکت به سمت اهداف ذکر شده میتوان با افزایش علاقه و همبستگی اجتماعی از طریق مشارکت مردم و تشویق آن‌ها به این دنبال زمینه را برای مداخله مستقیم مردم و غیر مستقیم مسولین را درمحدوده‌های ناکارآمد و حاشیه‌ای ایجاد کرد تا بستری مناسب و سالم جهت دستیابی به اهداف والای این راهبردها شود. 

رئیس اداره اجرای پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این فرهنگسرا در حدود یک هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا و سه هزار متر مربع عرصه  ساخته شده است که هم اینک ۹۸ درصد پیشرفت کاری دارد. 

نقاش گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این پروژه بوده و اتمام آن تجهیز سالن آمفی تئاتر به ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد. 

وی یادآوری کرد: ساخت این فرهنگسرا از سال‌ها پیش آغاز شده و کار ساخت ساختمان اصلی آن به اتمام رسیده است. 

رئیس اداره اجرای پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت و سختی اجرای پروژه گفت: از آنجایی که عملیات احداث آمفی تئاتر زمان بر و نیازمند تزریق اعتبارات است با تخصیص بموقع اعتبارات این فرهنگسرا در مدت زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید.