شناسهٔ خبر: 153801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه اول بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

كسب رتبه اول بيست و ششمين جشنواره شهيد رجايي استان اصفهان توسط اداره‌كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رتبه اول در میان ۶۵ دستگاه اجرایی استان و همچنین دستگاه برتر در گروه اختصاصی زیربنایی و زیرساختی را کسب کرد.

بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان به منظور تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، مرتضوی استاندار اصفهان و مدیران استانی سه‌شنبه ۵ دی ماه در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد. 

در این جشنواره، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان توانست در میان ۶۵ دستگاه و در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول استان را کسب کند. 

گفتنی است جشنواره شهید رجایی هرساله به استناد مواد ۸۱ و ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور ارزیابی فرایند خدمات دستگاه‌های اجرایی در دو بخش عمومی و اختصاصی در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود. 

ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد. شاخص‌های عمومی برای همه دستگاه‌های اجرایی، مشترک و شامل سه محور اصلی «عدالت»، «رضایت مردم» و «بهره‌وری و تعالی» است. 

شاخص‌های اختصاصی برای هر دستگاه بر حسب وظایف، اهداف و رسالت‌هایش متفاوت است. دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی امسال در ۶ گروه تقسیم‌بندی شدند که در مقایسه با سال گذشته، یک گروه جدید یعنی «اقتصادی و مالی» نیز به آن اضافه شد. 

سایر گروه‌های اختصاصی در این جشنواره را شامل «زیربنایی و زیرساختی»، «تولیدی و خدماتی»، «فرهنگی، علمی و آموزش»، «سلامت و رفاه» و «عمومی، امنیتی و قضایی» می‌باشند. 

بر اساس امتیاز کسب شده در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، در هر گروه، دستگاه اجرایی واجد بالاترین امتیاز به عنوان دستگاه برتر معرفی شده، همچنین دستگاهی که بیشترین رشد را در کسب امتیاز داشته باشد نیز تقدیر شد. 

امسال از میان حدود ۷۰ دستگاه استان اصفهان، ۶۵ دستگاه در فرایند ارزیابی شرکت و در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان رتبه اول را از آن خود نمودند. همچنین در شاخص‌های اختصاصی و در گروه زیربنایی و زیرساختی نیز این اداره‌کل رتبه برتر استان را کسب کرد. 

در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان علاوه بر بخش‌های اصلی جشنواره شهید رجایی، دستگاه‌های برتر در چهار محور «تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی»، «مُصوبات سفر رییس جمهوری»، «تحقق شعار سال» و جوانی جمعیت و خانواده" نیز معرفی و تجلیل شدند.