شناسهٔ خبر: 153819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۴۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  سید محسن حمزه‌لو در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: میانگین راهسازی در گذشته در آذربایجان‌غربی حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو افزود: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار، به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی افزود: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ برابر ظرفیت اعلامی بوده و در بخش مسکن روستایی نیز اراضی مورد نیاز تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اراضی خالی داخل شهر و سپس بهره‌مندی از ظرفیت الحاق اراضی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: توسعه زیر ساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو اظهار کرد: در بخش شهرک سازی ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد. 

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش جوانی جمعیت، افزود: تاکنون برای حدود ۶۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین صورت گرفته و روند تکمیل درخواست‌های متقاضیان در دست اجراست و در سال آینده روند اعطای زمین انجام می‌گیرد.