شناسهٔ خبر: 153820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم راه‌اندازی کنسرسیوم‌های دانش بنیان حوزه راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: تشکیل کنسرسیوم‌های دانش بنیان حوزه راه و شهرسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمد مهدی حیدری در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اعضای تشکیل دهنده این کنسرسیوم مجموعه‌ای از تولیدکننده انواع محصولات مورد نیاز راه و شهرسازی هستند و در این بخش می‌توان از ظرفیت استان نیز نهایت بهره‌برداری را کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های استانی برای تشکیل کنسرسیوم‌های دانش بنیان شناسایی شوند و از این ظرفیت در حوزه  نهضت ملی مسکن می‌توان نهایت بهره‌برداری را کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت شتابنگارهای فعال در آذربایجان‌غربی، گفت: آذربایجان‌غربی پیشتاز کشور را در بخش نصب و راه‌اندازی شتابنگارها در سطح کشور دارد و سایر استان‌ها در این خصوص همکاری لازم را ندارند.

حیدری افزود: ۵۷ دستگاه شتابنگار در سطح آذربایجان‌غربی فعال است که ۲۹ مورد آنها به روزرسانی شده و نسل جدید شتابنگارها تغییر یافته‌اند و این امر نشان از همکاری و توجه ویژه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به این بخش است.

وی تاکید کرد: با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی باید از ظرفیت ترانزیتی و ترابری این استان نهایت بهره‌برداری صورت گیرد و باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص وجود داشته باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش اجرای طرح‌های مسکن نیز مخاطرات فرونشست مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

حیدری افزود: حریم گسل‌های ارومیه نیز در دست مطالعه است و تا پایان امسال بعد از جمع آوری اطلاعات و مطالعات لازم تعیین و تکلیف می‌شود.