شناسهٔ خبر: 153825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲میلیون تن گذشت 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از  جابه‌جایی ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۶ تن کالا در ۹ماهه سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۶ تن کالا در ۹ماه سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شد.

کرد با اشاره به جابه‌جایی این حجم از کالا توسط ۸۶ هزار و ۶۴۷ دستگاه کامیون، اظهار کرد: جابه‌جایی کالا از پایانه‌های مرزی شمال استان در ۹ ماهه سال جاری، رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. 

وی در ادامه به واردات ۲۱۰ هزار و ۳۹۶ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۱۴هزار و ۳۸۸ تن به صادرات  و ۷۱۵ هزار و ۵۰۲ تن کالا نیز به ترانزیت از طریق این پایانه‌های مرزی اختصاص داشته است.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی شمال استان تردد می‌کنند. 

کرد در خاتمه یادآور شد: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت‌های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده تا از ظرفیت پایانه‌های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت و در این راستا تمام تلاش این اداره‌کل فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.