شناسهٔ خبر: 153826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

رشد ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر در همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از رشد ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۰۳ مسافر در قالب ۲۸۹ هزار و ۹۱۷ سفر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری استان همدان به اقصی نقاط کشور جابه جا شده‌اند و این در حالی است که سال قبل طی همین مدت ۲ میلیون و ۸۹ هزار ۸۷ مسافر در قالب ۲۵۷ هزار و ۹۴۰ سفر به سایر نقاط کشور جابه جا شده‌اند.

آهکی ادامه داد: طبق بررسی آمار مقایسه‌ای، جابه جایی مسافر و تعداد سفرهای انجام شده نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد جابه جایی مسافر ۲۳ درصد افزایش و تعداد سفر ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۱۹۶ دستگاه اتوبوس، ۷۰۸ دستگاه مینی بوس و ۶۸۳ دستگاه سواری در استان فعال است، در مجموع یک هزار و ۵۸۷ ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری در سطح استان مشغول خدمات‌رسانی به مسافران هستند. 

آهکی از مسافران خواست سفرهای خود را به صورت برنامه ریزی شده و با تهیه بلیت از طریق اینترنتی و دفاتر شرکت‌های مسافری انجام دهند و تلفن گویای ۱۴۱ آماده دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری استان در تمام ساعات شبانه روز است.