شناسهٔ خبر: 153828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) اعلام کرد؛

روکش آسفالت و لکه‌گیری ۸۲ کیلومتر از راه‌های شرق استان سمنان

مهندس عمیدی2 مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از روکش آسفالت و لکه‌گیری ۸۲ کیلومتر از راه‌های شرق استان سمنان خبر داد و گفت: ۲۱ کیلومتر دیگر نیز از پایان اسفندماه با مساعدشدن شرایط جوی ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شاهرود)، امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) گفت: ۸۸۷ نقطه پر تصادف در سطح کشور توسط کارشناسان شناسایی شده‌است که از این تعداد ۷۱ نقطه در استان سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، ابراز کرد: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این نقاط مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از نقاط دارای حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی کشور که به سه گروه نقاط حادثه‌خیز، نقاط پر تصادف و نقاط دارای تصادف، تقسیم‌بندی می‌شوند، اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ساماندهی، اصلاح و آشکارسازی این نقاط تهیه شده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

آمار تصادفات در ۳ نقطه حادثه‌خیز به صفر رسید

عمیدی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ نیز پنج نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود، اظهار کرد: سه نقطه از این تعداد به‌طور کامل برطرف شد که مهم‌ترین آن در محور عباس‌آباد – کاهک قرار داشت.

وی در ادامه، عنوان کرد: با ساماندهی، اصلاح و آشکارسازی، آمار تصادفات منجر به فوت در این سه نقطه به صفر رسید.

عمیدی با بیان اینکه طرح روکش آسفالت و لکه‌گیری در ۱۰۳ کیلومتر از محورهای شرق استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در دستور کار است، بیان کرد: ۸۲ کیلومتر از این طرح از ابتدای سال تاکنون اجرا شد و ۲۱ کیلومتر از آن با توجه به آغاز فصل زمستان متوقف شد و از پایان اسفندماه با مساعد شدن شرایط جوی ادامه خواهد یافت.

عمیدی با اشاره به اینکه طرح تعریض محور «مجن» به «نکارمن» به‌سمت روستای «تاش» با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال انجام است، اعلام کرد: قراردادی معادل یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال با پیمانکار در راستای ارتقای محور شاهرود به طرود منعقد شد و هم اکنون ۱۲ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر آن اجرا شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه ۴۱ طرح با اعتباری بالغ بر پنج‌هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در حوزه ایمنی و نگهداری راه‌های شاهرود و میامی در حال اجرا است، گفت: امسال تصادفات جاده‌ای در محورهای زیر پوشش این اداره کل، ۸ درصد کاهش داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه طرح زمستانی در ۲ هزار و ۱۲۱ کیلومتر از راه‌های شرق استان سمنان از اول دی ماه اجرا شده‌است، ابراز کرد: ۳۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است. ۱۰ راهدارخانه در حال حاضر آماده خدمات رسانی به مسافران در محورهای شهرستان‌های  شاهرود و میامی است.