شناسهٔ خبر: 153863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه و به‌روز رسانی سامانه‌های نظارت تصویری غرب کشور

سید شهرام کهریزی مدیرکل کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به زودی ۶۴ سامانه نظارت تصویری جدید در محورهای مواصلاتی غرب کشور نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) سید شهرام کهریزی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه و دبیر مدیریت راه‌های منطقه غرب کشور اظهار کرد: منطقه غرب کشور شامل استان‌های کردستان، ایلام، لرستان و همدان بوده، و در حال حاضر دارای ۱۵۵ سامانه نظارت تصویری است که به‌زودی ۶۴ سامانه نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی این استان‌ها نصب و راه اندازی می‌شود. 

کهریزی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور ۷۸ سامانه نظارتی نیز نوسازی می‌شود و به‌زودی تعداد سامانه‌های نظارتی محورهای مواصلاتی غرب کشور به ۲۱۹ عدد دوربین می‌رسد. 

وی عنوان کرد: سامانه نظارت تصویری با استفاده از دوربین‌های خاص و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، به‌صورت آنلاین اطلاعات تصویری جهت امدادرسانی جاده‌ای در مواقع بحرانی، بهره‌برداری‌های ترافیکی نظیر تعیین میزان و حجم ترافیک و… را در اختیار کاربران این سامانه از جمله مخاطبین سامانه و وب سایت ۱۴۱ قرار می‌دهد. 

کهریزی با بیان اینکه امکان دریافت و مشاهده تصاویر دوربین‌های نظارتی در سایت و برنامه ۱۴۱ وجود دارد گفت: آخرین اطلاعیه‌های مربوط به محدودیت‌ها و انسدادهای برون‌شهری نیز در این نرم‌افزار قابل مشاهده است و هم‌وطنان می‌توانند. قبل از مسافرت با مراجعه به سامانه الکترونیکی و آنلاین راهداری و یا نشانی اینترنتی http://www.۱۴۱. ir از آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه و کشور مطلع شوند.