شناسهٔ خبر: 153891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تولید سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور

آذربایجان‌غربی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، محمد مهدی حیدری در حاشیه بازدید واحدهای تولیدی قیر ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از میزان تولیدی قیر در کشور حدود ۲ میلیون تن برای مصرف داخلی بوده و باقی صادرات می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ واحد تولید کننده قیر در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ واحد گواهی استاندارد را از سوی وزارت راه وشهرسازی دریافت کردند و ساماندهی باقی واحدها نیز انجام می‌گیرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: بازدید از کارخانه های تولیدی قیر مورد توجه است و با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده قیر وزارت راه و شهرسازی بوده نظارت و کنترل و تهاتر قیر در کشور به وزارت واگذار شده است.

حیدری افزود: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت تولیدی قیر در آذربایجان‌غربی مناسب بوده، افزود: در آذربایجان‌غربی چهار مجموعه تولید کننده با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال و ۴ هزار تن در روز در حال فعالیت است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: از این میزان قیر تولیدی ۲۵۰ هزار تن مصرف استان و باقی صادراتی است.

حیدری تاکید کرد: مجموعه‌های دیگری نیز درخواست تولید و راه‌اندازی مرکز قیر دارند که درخواست آنها در دست بررسی هستند. 

وی بیان کرد: تولید قیر در آذربایجان‌غربی طبق استانداردهای بین المللی بوده و صادرات به ۳ کشور ارمنستان، ترکیه و گرجستان و استان‌های همجوار را انجام می‌شود و بر اساس استانداردهای لازم کیفیت مورد تاکید را دارد.