شناسهٔ خبر: 153898 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی:

کارگروه مشاوران ایثارگران وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود

ببینید| نشست هم اندیشی مشاورین ایثارگران سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی مشاور امور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی با اعلام تشکیل کارگروهی از مشاوران ایثارگران گفت: در حال حاضر با حضور وزیر راه و شهرسازی که خود از خانواده شاهد است و تعلق‌خاطر به فرهنگ ایثارگری دارد می‌توانیم ریل‌گذاری مناسبی در بکارگیری نیروها و رفع مشکلات خانواده‌های ایثارگران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشاوران ایثارگران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی با حضور منصور احمدلو مشاور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی امروز ششم دی ماه در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست، مشاور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی ضمن شنیدن نظرات مشاوران ایثارگران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه بر شناسایی نارسایی‌ها و تلاش برای رفع آنها تاکید کرد و گفت: تکرار بر خواست‌ها و داشتن روحیه ایثارگری و صبر بیش از هر زمان در این دوره اهمیت دارد و باید مشکلات را در بخش ایثارگران با این روحیه حل و فصل کرد.

احمدلو در بخش دیگری از سخنان توضیح داد: در حال حاضر با حضور وزیر راه و شهرسازی که خود از خانواده شاهد است و تعلق خاطر جدی به فرهنگ ایثارگری دارد می‌توانیم ریل‌گذاری مناسبی در به‌کارگیری نیروها و رفع مشکلات خانواده‌های ایثارگران داشته باشیم. در این دوران طلایی باید تلاش کنیم تا برای خانواده‌های ایثارگران تصمیمات مناسبی اخذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگر کسی است که در زمان خطر و در دوران آسایش نیز جا نمی‌زند، گفت: وظیفه تمامی دستگاه‌هاست تا نسبت به ایثارگران تکریم کنند و قدر و شان این اقشار را حفظ کنند.

احمدلو تاکید کرد: کارگروهی تشکیل خواهد شد که بررسی همه‌جانبه در خصوص دلایل اجرایی نشدن تصمیمات دوره های قبل خواهند کرد. همچنین این کارگروه برنامه ها و راهبردها را برای آینده و تصمیماتی که باید در این بخش اخذ شود ارایه خواهد کرد تا در نهایت به تصمیمی مناسب در این بخش دست یابیم.

وی بر ارائه آمار دقیق از ایثارگران و خانواده‌های آنها در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

در این نشست همچنین، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه، آماری از وضعیت استخدامی ایثارگران و خانواده‌های آنها در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خود ارایه کردند.

تبدیل وضعیت و تامین مسکن ایثارگران و خانواده‌های آنها در اولویت باشد

نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست گفت: ۲۲ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری شاغل هستند که ۶ هزار نفر آنها ایثارگر و خانواده ایثارگران هستند. در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر استخدام شده اند و در مرحله بعدی برای آنها برای اخذ پست سازمانی اقدام می‌شود.

همچنین در این جلسه نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) نیز دراین نشست با اعلام اینکه از ۸ هزار و ۴۰۰ کارکنان آن شرکت، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ایثارگر و خانواده ایثارگر مشغول به کار هستند، گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ نفر ایثارگر تبدیل وضعیت شده اند و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز گفت: ۱۲۲ نفر ایثارگر و خانواده آنها در سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند که ۹۰ درصد آنها رسمی هستند و مابقی نیز در حال تبدیل وضعیت هستند. همچنین برای نیروهای جدید به کار گرفته شده نیز مراحل گزینش در حال انجام است.

نماینده شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: ۸۸۰ نفر شاغل در این مجموعه هستند که حدود ۴۰۰ نفر از آنها از ایثارگر و خانواده ایثارگران هستند که ۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند و یکصد نفر به دلیل نداشتن تحصیلات مرتبط بلاتکلیف مانده اند.

نماینده شرکت عمران شهرهای جدید نیز با بیان اینکه یکهزار و ۳۰۰ نفر کارکنان شرکت عمران شهرهای جدید هستند گفت: ۳۵۰ نفر ایثارگر و خانواده ایثارگران در شهرهای جدید مشغول به فعالیت هستند که تمامی آنها رسمی شده اند.

نماینده سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی نیز در این نشست گفت: ۴۱ نفر ایثارگر و خانواده آنها در سازمان مشغول به فعالیت هستند که همگی تبدیل وضعیت شده اند.

نماینده سازمان هواشناسی نیز در این نشست با بیان اینکه در آن سازمان، ایثارگران و خانواده‌های آنها استفاده خوبی شده است، گفت: در سازمان هواشناسی ۴ هزار نفر نیرو وجود دارند که ۱۰ درصد آنها ایثارگر و خانواده آنها را شامل می‌شوند. هم اکنون نیز ۹۹ درصد تبدیل وضعیت شده اند.

نماینده شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ستاد و استان‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ نیرو دارد که ۴۰۰ نفر از آنها ایثارگران و خانواده های آنها هستند که همگی نیز تبدیل وضعیت شده اند.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با اعلام اینکه ۵۵ نفر ایثارگر و خانواده های آنها در آن شرکت مشغول به کار هستند، گفت: همه ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند. باید شرایطی ایجاد شود که مسکن ایثارگران نیز در اولویت برنامه ها باشد و برای این بخش فکری جدی شود.

نماینده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ۳۰ هزار نفر کارکنان دارد که از این میزان ۱۲ هزار نفر ایثارگر در ستاد و مناطق مختلف کشو فعال هستند. در ستاد که ۳ هزار ایثارگر و خانواده‌های آنها شاغل هستند حدود ۹۰ نفر تاکنون تبدیل وضعیت شده اند.

نماینده سازمان ملی زمین و مسکن و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و نماینده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز دراین نشست به بیان عملکرد خود در حوزه تبدیل وضعیت و تامین مسکن ایثارگران و خانواده آنها که در آن بخش‌ها شاغل هستد، پرداختند.

گفتنی است، در این نشست، عمده مطالبات برای تبدیل وضعیت نیروهای شاغل ایثارگران و خانواده های آنها و دادن پست به هرکدام از این دسته از شاغلان در شرکت های و سازمان تابعه وزارتخانه و تامین مسکن آنها، اختصاص داشت.