شناسهٔ خبر: 153904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

روشنایی گردنه اسدآباد از نقاط قوت مجموعه راهداری است

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: خوشبختانه در ایام اربعین با حرکتی جهادی روشنایی تمامی محور گردنه اسدآباد رفع شد و این از نقاط قوت این مجموعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی استان همدان؛ مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: پیش از این نیز این مسیر مجهز به بلوک سیمانی برای پیشگیری از تصادفات شده بود.

وی با بیان اینکه این مسیر دومین مسیر صعب العبور کشور است، تأکید کرد: خاموشی‌های گاه و بیگاه گردنه دلائل مختلفی دارد و طبیعی است سیستم برقی دارای نقائصی اتفاقی و حادثه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین از نصب چندین جدا کننده متحرک در این مسیر خبر داد و تصریح کرد: برای عبور و مرور خودروهای امدادی و شخصی در ایام اضطراری از این جداکننده‌ها استفاده خواهد شد.

آهکی درباره مسیر پرحادثه‌ قروه به اسدآباد نیز گفت: بنا به فراخور، اعتبارات راه در نقاط گوناگون استان توزیع خواهد شد و درباره این مسیر نیز مباحثی در کمیسیون ایمنی راه‌ها داشته ایم و در وهله نخست، هدف، آرام سازی مسیر خواهد بود که در حال انجام است و سپس به برنامه‌های بلندمدت آن ورود خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه از آسفالت ریزی ۱۸۰۰ متر از بلوار ورودی اسدآباد در مسیر کربلا نیز خبر داد و افزود: این اقدام وظیفه شهرداری بود که ما آن را بر عهده گرفته و انجام دادیم.