شناسهٔ خبر: 153932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

بازرسی از ۶۳۴ بنگاه املاک در سطح شهرهای خراسان شمالی

بازرسی از بنگاه املاک در سطح شهرهای خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بازرسی ۶۳۴ بنگاه املاک در کل شهرهای استان خراسان شمالی در دور اول گشت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: باهرگونه سوداگری مسکن از طریق املاکی های غیرمجاز مقابله خواهیم کرد و این مساله یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده و پایش و کنترل ماهانه این موضوع در دستور کار ادارات راه و شهرسازی سراسر کشور است.

وی اظهار داشت: ۱۸۷۷ بنگاه در کل شهرهای خراسان شمالی وجود دارد که در دور اول گشت ها از ۶۳۴ بنگاه بازرسی انجام شد و از این تعداد ۱۵۹ بنگاه تشکیل پرونده قضایی صورت گرفت و به مراجع قضایی معرفی شد.

میرکریمی در ادامه عنوان کرد: ۱۲ بنگاه در خراسان شمالی به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمب شدند و برای ۱۰۳ بنگاه نیز اخطار صادر شد.

وی تصریح کرد: امروز ششم دی ماه سال جاری نیز با حضور قاضی تعزیرات حکومتی، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اولین گشت از دور مرحله دوم گشت مشترک تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از مشاورین املاک شهر بجنورد انجام شد و از ۷ بنگاه در محدوده گلستان شهر بازدید به عمل آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در خصوص تخلفات بنگاه‌های املاک عنوان داشت: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی در پایان افزود: خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و در بازدید هایی که انجام می‌شود به تک تک بنگاه این قضیه گوشزد خواهد شد و به محض اینکه بنگاهی در این خصوص تخلف کند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.