شناسهٔ خبر: 153959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

وضعیت تامین اراضی برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت استان اصفهان بررسی شد

شورای مسکن اصفهان در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، مبحث اراضی مورد نیاز این طرح و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  
در این نشست ۴ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌ عمران شهر جدید بهارستان در خصوص تامین زمین متقاضیان قانون جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن گزارشی را ارائه نمود که مباحث با حضور اعضا به صورت ریزبینانه رسیدگی شد.  

در ادامه گزارشی از تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و... ارائه و پیرامون مسائل و مشکلات موجود تصمیم‌گیری شد.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۴۹ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۳ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۷ هزار متقاضی در حال حاضر تایید نهایی شدند افزود: تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۵ هزار متقاضی نیز تخصیص پروژه صورت گرفته است.  

قاری قرآن بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ پروژه تعیین شده که بیش از ۳۹ هزار واحد در این پروژه ها تعریف و هم اکنون برای بالغ بر ۳۷ هزار واحد قرارداد سازنده امضا شده است.  

وی گفت: در این نشست به صورت ویژه مبحث کسری اراضی طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی ریزبینانه قرار گرفت و با توجه به اینکه شهر جدید چهارم به عنوان هدف برای تامین کسری اراضی برنامه ریزی شده است در این رابطه مشاور انتخاب و طرح جامع آن در حال تهیه است که پس از تصویب اقدامات لازم به عمل می آید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: علاوه بر این و بصورت موازی با این اقدام، کارشناسی لازم در خصوص سایر ظرفیت ها و اراضی موجود در نقاط دیگر انجام شد که در این خصوص مباحث آلودگی هوا، پدافند غیرعامل، آب، فرونشست، دسترسی ها، جمعیت و آینده شهر بررسی و نتایج آن در جلسه مطرح شد.