شناسهٔ خبر: 153973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش برای تامین زمین ساخت خانه یک طبقه حیاط دار در جنوب کرمان

جنوب کرمان شهرداران مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درجلسه ای که با حضور شهرداران شهرهای جنوب کرمان برگزار شد ضمن قدر دانی از تلاشهای شورای شهر و شهرداران از تلاش این اداره کل برای تامین زمین مورد نیاز مردم برای ساخت خانه ویلایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان)،ابراهیم امیری مدیرکل راه وشهرسازی درجمع شهرداران و شورای شهر،شهرهای جنوب کرمان ضمن قدردانی از زحمات شهرداران و شورای شهر، گفت: هم افزایی همکاری ها بین ما و شهرداری ها می توانددر امرخدمات بهتر به مردم موثر باشد و تلاش ما بر این است که با همکاری شما در منطقه جنوب کرمان مردم به صورت ویلایی صاحب خانه بشوند.

 وی ضمن برشمردن زیرساختها و زیربناهای شهری اظهار داشت: شهرداری ها در بحث جانمایی، تسطیح  اراضی و حتی واگذاری زمین می توانند کمک کننده باشند وطرح نهضت ملی مسکن با حضور شما ها آسانتر به بهره برداری خواهد رسید و مردم راحت‌تر صاحب خانه خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که دو بحث اتحاد و دسترسی به آبهای آزاد برای منطقه ما مهم است، افزود: ما با الحاق یا ارتباط با جازک و حوزه چابهار که به شدت پیگیر آن هستیم می توانیم از بن بست خارج شویم و این مهم به توسعه اقتصادی و اشتغال برای جوانان ما کمک خواهد کرد.

امیری گفت: در بحث تولید مسکن درجنوب کرمان تقریبا برای ۵۰ هزار نفرکارهای اصولی آن انجام شده که وظیفه ی همه ما است که این موضو ع را ساماندهی کنیم به طوری که مردم منطقه به ویژه جوانان از نعمت خانه دار شدن در رنج نباشند.

وی با بیان این که جلسات ستاد بازآفرینی شهرستانها باید ماهانه برگزار شود، ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری بسته های تشویقی وجود دارد که شهرداری ها می توانند در جهت رفاه مردم  استفاده کنند یا با کار  کار شناسی، استاندارد مسکن را به متوسط محله های برخوردار شهری  برسانیم و بنای ناپایدار در شهرهای ما کاهش پیدا کند.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در پایان با تشریح مشوق های درنظرگرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد: شهرداری ها با بارگذاری اسناد صادر شده در سامانه ستاد می توانند  از مشوق های شرکت بازآفرینی ایران استفاده کنند.

در این جلسه شهرداران ۸ شهر جنوب کرمان ضمن تشکر از همکاری اداره کل راه و شهر سازی به ارائه نظرات و راهکارهای خود زمینه خدمات شهری به ویژه حوزه باز آفرینی شهری پایدار پرداختند.