شناسهٔ خبر: 153989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری در گلستان

راه و شهرسازی گلستان - مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و به منظور گرامیداشت این روز، نشست رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری استان گلستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف و سیاست های دولت سیزدهم و تحقق جریان مردمی سازی نوسازی مسکن، همزمان با سالگرد زلزله بم رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری (جایزه ملی بم) برگزار شد.

ملک هدف از این برگزاری این رویداد را ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه ها و متولیان حوزه بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: این رویداد با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری های کشور و با حضور سفیرانی از شهر بم، شرکت بازآفرینی شهری ایران در شهر گرگان به صورت ویدیو کنفرانس اجرایی شد.

وی افزود: گفتنی است این مراسم در روز پنجم دی ماه جاری آغاز و در مراسمی از برترین ها در ایام مبارک دهه فجر تقدیر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: پیش از این در سال گذشته، رویداد بم، برای ایران قوی با حضور سفیرانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران در سه شهر استان گلستان برگزار شد و سفیران اعزامی در محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان های گرگان، گنبد کاووس و علی آباد کتول حضور یافتند.

ملک همچنین گفت: این نمایندگان ضمن گفتگو با مردم شهرستان ها، از معضلات موجود در محلات آگاه شده و با ارائه پیشنهاد و بسته های تشویقی نسبت به رفع این معضلات اقدام کردند.

وی در انتها اظهار کرد: در استان گلستان بیش از ۲۸۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که از ابتدای دولت سیزدهم با استفاده از بسته های تشویقی شرکت بازآفرینی شهری ایران پروانه نوسازی سه هزار و ۷۶۷ واحد صادر شده است.