شناسهٔ خبر: 153998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

کم کاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات قابل توجیه نیست

بیست و سومین جلسه شورای مسکن خراسان شمالی با حضور معاون وزیر معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بیست و سومین جلسه شورای مسکن گفت: کم کاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات قابل توجیه نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، ارسلان مالکی تصریح کرد: عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل خراسان شمالی قابل توجیه نیست و این امر موجب عقب ماندگی استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور می شود و گزارش بانک های عامل این استان بسیار نگران کننده است.

وی افزود : وضعیت آمار و اطلاعات از مستأجران استان خراسان شمالی ناراحت کننده است که همکاری بانک های عامل می تواند این مشکل را حل کند.

مالکی مطرح کرد: در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور مقرر شد برای اجرای طرح ملی مسکن یک سوم اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، یک سوم وزارت نیرو و یک سوم صندوق ملی مسکن تامین شود.

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: امیدواریم با حضور تیم سازمان ملی زمین و مسکن در خراسان شمالی بخشی از مشکلات تامین زمین و مسکن رفع شود.

وی اظهار داشت: ۲۳۰۰ هکتار زمین نیاز داریم تا به تکلیف خود در حوزه نهضت ملی مسکن را ادا کنیم که تاکنون عملیات الحاق حدود ۱۴۰۰ هکتار در حال انجام می باشد.

میرکریمی ادامه داد: ۷۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی ثبت نام کردند که ۳۴ هزار نفر دارای شرایط نهضت ملی مسکن هستند.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: عدم پرداخت تسهیلات  از سوی بانک های عامل برای طرح نهضت ملی مسکن نقطه منفی به شمار می رود و قابل توجیه نیست که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات وضعیت قابل قبولی و مطلوبی دارد اما سایر بانک های عامل کوتاهی داشته اند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: برخورد با روسای بانک های عامل باید به صورت جدی انجام شود و توضیحات بانک ها قابل قبول نیست و بانک های عامل تا ۱۵ روز آینده باید تعهد پرداخت داشته باشند در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

گفتنی است در بیست و سومین جلسه شورای مسکن از عملکرد بانک مسکن با اهدای لوح از طرف معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و استاندار خراسان شمالی در راستای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تقدیر شد.