شناسهٔ خبر: 154028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان کوهپایه به ارزش ۱۴ میلیارد تومان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان کوهپایه به ارزش ۱۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان، روزانه، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی افزود: در روزهای اخیر، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان کوهپایه شناسایی و با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه مساحت زمین ملی رفع تصرف شده ۳ هزار و ۴۸۰ مترمربع بوده است، عنوان کرد: ارزش این زمین ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است که به بیت المال بازگردانده شد.  

وی خاطرنشان کرد: این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد لذا هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس‌کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به‌شمار می‌رود.  

سرهنگ باقری گفت: مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.