شناسهٔ خبر: 154032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

۳۲۰۰ متر مربع از اراضی دولتی کاشان رفع تصرف شد

مجتبی اراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی شهرستان کاشان به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان با اجرای حکم قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های به عمل آمده و طی اجرای حکم قطعی قضائی ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی واقع در بلوار بوستان کاشان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به دولت اعاده شد.  

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را ۱۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به‌موجب اجرای حکم قضائی، این اراضی ملی که از سرمایه‌های عمومی و انفال هستند، خلع ید شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی ملی را قاطعانه پیگیری می‌کنیم و این موضوع از اولویت‌های کاری این اداره است.  

وی تصریح‌کرد: لازم است مردم کاشان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند. چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضائی و تخریب بناهای احداث، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.  

آراسته به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد: قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون باشند، در غیر این صورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.