شناسهٔ خبر: 154039 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

کیفیت راهسازی در آذربایجان‌غربی مطلوب است

بازدید سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از پروژه‌های راهسازی منتخب استان آذربایجان غربی در محور سرای حیدرآباد- نقده- پیرانشهر و سرای محمدیار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز از پروژه‌های راهسازی منتخب استان آذربایجان غربی در محور سرای حیدرآباد- نقده- پیرانشهر و سرای محمدیار بازدید کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی این بازدید، گفت: روند اجرای طرح‌های راهسازی و کیفیت مصالح به کارگیری شده در استان آذربایجان‌غربی از کیفیت بالایی برخوردار است و مطابق با استانداردهای موردنظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

حیدری در بازدید از روند اجرای طرح‌های راهسازی در پهنه استان آذربایجان‌غربی توضیح داد: طبق بازدیدهای میدانی انجام شده استفاده از مصالح مرغوب و مطابق با استانداردهای لازم در اجرای پروژه‌های راهسازی مشهود بوده و این عملکرد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: توسعه محورهای مواصلاتی به خصوص در عرصه استان آذربایجان‌غربی و به ویژه در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین که مسیر تردد زائران اربعین حسینی است، حائز اهمیت است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، توجه ویژه به کیفیت قیر، آسفالت و سایر مباحث فنی مرتبط با روسازی و زیرسازی را، از برنامه‌های مستمر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دانست که با بازدیدهای فنی متنوع و موردی، پیگری و رصد می‌شود. 

حیدری کاهش هزینه اجرا، افزایش عمر مفید بهره‌برداری و درنهایت رضایت مندی هموطنان از شبکه راه‌ها و معابر کشور را، از اهداف راهبردی وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی معرفی کرد.