شناسهٔ خبر: 15404 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

انسداد مسیر حدود ۷ هزار روستا بر اثر برف و کولاک اخیر/ بازگشایی ۸۵ درصد محورهای مسدود شده

میر شفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: بارش‌های روزهای اخیر موجب انسداد راه‌های حدود ۷ هزار روستا شد که با تلاش‌های صورت گرفته آمار راه‌های مسدودی روستاهای سراسر کشور به کمتر از هزار روستا رسیده است.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برف و بارش‌های اخیر در سطح کشور گفت: بارش‌های روزهای اخیر موجب انسداد راه‌های حدود هفت هزار روستا شد که با تلاش‌های صورت گرفته آمار راه‌های مسدودی روستاهای سراسر کشور به کمتر از هزار روستا رسیده است.

وی با یادآوری اینکه بیشتر فشار کاری ادارات کل استان‌ها برای باز کردن مسیر آزادراه‌ها و راه‌های اصلی بود٬ افزود: همزمان با اقدامات صورت گرفته در راه‌های اصلی کار بازگشایی راه‌های روستایی نیز انجام شد و در استان‌های زنجان و همدان راه روستایی فقط ۲ الی ۳ روستا مسدود است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان کردستان راه روستایی بیش از هزار روستا مسدود شده بود افزود: علی رغم صعب العبور بودن مسیر با تلاش‌های صورت گرفته راه ۸۰۰ روستا بازگشایی شد. شرایط در برخی مناطق به گونه‌ای بود که پس از باز شدن یک مسیر، بارش شدید برف و کولاک مجددا مسیر را مسدود می‌کرد و عملیات بازگشایی راه برای مسیر یک روستا چندین بار انجام شد.

وی تأکید کرد: با تلاش شبانه‌روزی از سوی همکاران انتظار می‌رود محورهای مسدود ظرف یکی دو روز آینده بازگشایی شود./

نظر شما