شناسهٔ خبر: 154055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جریان ارزیابی های جایزه رویداد ملی بم انجام شد؛

تشریح تجارب موفق شهرداری اسلامشهر در خصوص اقدامات بازآفرینی محله شهرک امام حسین(ع)

مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران تجارب موفق باز آفرینی محله هدف شهرک امام حسین (ع) در شهرستان اسلامشهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: رویکرد شهرداری اسلامشهر با همراهی راه و شهرسازی و اتخاذ یک رویکرد نوین در مواجه با بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در محله هدف شهرک امام‌حسین (ع) به مساحت ۸۳ هکتار و تصویب در ستادهای شهرستانی و استانی به‌جهت ساماندهی و بهسازی، مداخلات مستقیم و غیر مستقیم و همچنین اجرای پروژه‌های کالبدی و غیر کالبدی قابل توجه است.

وی گفت: ایجاد رینگ پیرامونی در محدوده بافت شهرک مذکور به‌لحاظ جلوگیری از توسعه نامتوازن شهرک و تأمین سرانه‌های عمومی، خدماتی و رفاهی در توافق با مدرسه عالی شهید مطهری، احداث بوستان و دریاچه ۵/۶ هکتاری شهید سلیمانی به‌جهت افزایش سرانه‌های فضای سبز در راستای ایجاد تعلق‌خاطر برای ساکنین محله مذکور قابل توجه است.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران پس از تشریح این دو اقدام در ادامه از هشت اقدام دیگر شهرداری اسلامشهر از جمله احداث سایت مدیریت بحران، جمع آوری آب‌های سطحی، تأمین و بهبود روشنایی معابر خیابان‌های اصلی و فرعی در بافت‌های فرسوده، احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی، جدول‌گذاری و همسطح سازی معابر، بهسازی و آسفالت معابر، بازگشایی معابر و احداث دسترسی‌های جدید نام برد.

صادقی با بیان اینکه تمام این موارد در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی در محله مذکور انجام‌شده، تصریح‌کرد: راه اندازی هیئت تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای به‌جهت دریافت اسناد مالکیت و همچنین اجرای ماده ۱۰۴ مکرر برای دریافت سند اعیانی املاک اوقافی در تعامل با اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان اسلامشهر نیز جزء جدیدترین اقدامات بوده است.  

مدیر راه و شهرسازی شهرستان اسلامشهر در پایان گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های طرح کلید به کلید در اسلامشهر استفاده کنیم تا با کار گشایی در این امور، مردم بیش از پیش به نوسازی در بافت‌های فرسوده ترغیب شوند.