شناسهٔ خبر: 154060 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

بذرپاش اردبیل وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد در استان خبر داد و گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۹ دی در سفر به استان اردبیل در جریان افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت در جریان سفرها و بازدیدها را افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: در سفرهای انجام شده و بازدیدها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن که به‌شکل منظم در حال انجام است، هم پروژه‌ها روند مناسبی در اجرا پیدا کرده است و هم واحدهای آغاز شده به‌تدریج در حال تکمیل هستند که در برنامه‌های متعدد تحویل متقاضیان خواهد شد.

عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد نهضت ملی در اردبیل آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مجموع افتتاح در شهرهای مختلف در ماه‌های آینده تسریع می‌شود، توضیح داد: امروز در استان، عملیات اجرایی و احداث ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است و افرادی که واجد شرایط برای تأمین مسکن بودند با تأمین زمین مناسب در اردبیل به پروژه‌ها متصل شدند.

اجرای ۱۰ هزار واحد نهضت ملی در سایت ۶۵۰ هکتاری اردبیل

بذرپاش تأمین زمین در استان اردبیل را مناسب ارزیابی کرد و افزود: عملیات اجرایی ساخت مسکن در سایت ۶۵۰ هکتاری که عملیات آماده سازی زمین آن اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، در تیرماه امسال شروع شد.

وی افزود: در این سایت مقرر شده تا ۱۰ هزار واحد احداث شود که روند مناسبی یافته است و انتظار داریم تا با تسهیل گری‌های انجام شده سرعت تکمیل واحدها افزایش یابد و واحدها در زمان مقرر به متقاضیان تحویل شود.

بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد مسکونی احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امروز در سفر به استان اردبیل، همچنین بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد مسکونی در سایت شهری با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شد که این واحدها هم کیفیت خوبی دارد و هم مورد رضایت مردم بوده است.

بهره‌برداری از ۵۸۴۸ واحد روستایی اردبیل

بذرپاش همچنین از بهره‌برداری از ۵۸۴۸ واحد روستایی در سطح استان اردبیل در جریان سفر امروز خبر داد و تصریح‌کرد: در برنامه است تا با تسریع در تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن، افرادی که سال‌ها در انتظار تأمین مسکن بودند واحدهای خود را در زمان تعیین‌شده، دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تسهیلات مسکن را در مناطق شهری از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش داد، گفت: با تسهیل‌گری دولت در بخش تسهیلات، پیش‌بینی می‌شود ساخت و ساز و تولید مسکن به‌ویژه در نهضت ملی مسکن رشد مناسبی یابد.

تلاش وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

بذرپاش تصریح‌کرد: با دستور رئیس‌جمهور، نرخ سود تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که هنوز این سود نرخ تسهیلات برای مردم زیاد است. بنابراین در توافقی که با بانک مرکزی داشتیم در تلاش هستیم تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد.

تأمین ۵۳ هکتار اراضی برای اجرای نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی روند آماده‌سازی زمین را مناسب خواند و گفت: هم‌اکنون ۵۳ هزار هکتار زمین در قالب الحاق به محدوده‌های شهری در حال انجام است. در تلاش هستیم تا در قالب واگذاری زمین و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به‌شکل یک طبقه حیاط دار و مجتمع، به اهداف دولت در بخش مسکن دست یابیم.

عملیات ساخت نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

بذرپاش گفت: تازه‌ترین آمار حاکی است که عملیات ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرده است.

وی عملکرد نظام بانکی در ۶ ماه گذشته را مناسب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد بانک‌ها در ۶ ماه گذشته رشد خوبی داشته اما کافی نیست و باید تقویت شود. طبق قانون نظام بانکی پرداخت تسهیلات به بخش مسکن باید به‌حد مطلوبی برسد.