شناسهٔ خبر: 154064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل بیش از ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان

بیش از28 هزار تن کالا از مبدأ استان کرمان به نقاط مختلف كشورحمل شده است معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان در ۸ ماهه نخست سال جاری به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۷۲ راننده در حوزه جابه‌جایی کالا فعالیت دارند، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال حدود ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۱۲۵ هزار بارنامه توسط ۲۱۵ شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان کرمان صادرشده است، تصریح کرد: صدور بارنامه الکترونیکی به منظور امنیت جابه‌جایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، برقراری عدالت توزیع بار در ایجاد سامانه بارنامه برخط درحال انجام است.

سمندری خاطرنشان کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، آهن اسفنجی، گندله، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که به وسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون، کامیونت و تریلر حمل شده است.

وی مقصد اصلی بارهای استان کرمان را به ترتیب استان‌های کرمان، هرمزگان، بندرعباس، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان عنوان کرد و یادآور شد: شهرستان‌های سیرجان، کرمان و زرند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مبدأ بارهای استان را در ۸ ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.