شناسهٔ خبر: 154071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت نزدیک به ۴ هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی

6d2c8131-92ea-4572-94c8-7f415bba5d34.jpg از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، نزدیک به ۵۰۰ هزار سفر، با فعالیت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ راننده با کارت هوشمند فعال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه اداره حمل و نقل مسافر گفت: در سال جاری نزدیک به ۵۰۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان انجام شده و آمار ثبت شده از سفرها در جاده‌های آذربایجان‌غربی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲/۷۶ درصد افزایش داشته است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با ابراز امیدواری از افزایش آمار سفر درمقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ادامه داد: این موضوع نشان دهنده ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران و عمر کم ناوگان عمومی است. 

مدقالچی با اشاره به آمار ثبت شده مسافر در سال جاری گفت: در بازه زمانی ۹ ماهه بیش از ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به نقاط مختلف استان جابجا شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: آمار ثبت شده از مسافرینی که به نقاط مختلف استان سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲/۱۳ درصد افزایش داشته است.  

وی با بیان اینکه این تعداد از مسافران با اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شده اند، اظهار کرد: در بخش عمومی حمل و نقل مسافر آذربایجان‌غربی در مجموع بیش از ۳ هزار ناوگان حمل و نقل عمومی به تفکیک، ۵۳۶ دستگاه اتوبوس، بیش از یک هزار دستگاه مینی بوس و بیش از یک هزار و ۴۰۰ دستگاه  سواری فعالیت می‌کند. 

مدقالچی گفت: در حال حاضر در مجموع ۱۳۳ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری با بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ راننده با کارت هوشمند فعال در استان فعالیت می‌کنند. 

وی اعلام کرد: از مسافران درخواست می‌کنیم، سفرهای خود را به صورت برنامه ریزی شده و با تهیه بلیت از طریق اینترنتی یا دفاتر شرکت‌های مسافری انجام دهند، همچنین تلفن گویای ۱۴۱ آماده دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری استان در تمام ساعات شبانه روز است.