شناسهٔ خبر: 154108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان در بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن:

وظیفه دولت تامین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای ساخت مسکن است

فیلم گزارش مسکن جنوب کرمان مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با مثبت ارزیابی کردن وضعیت مسکن ملی در جنوب کرمان وظیفه دولت را تامین زمین، پرداخت تسهیلات و هماهنگی بین دستگاهی برای ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و تلفن دانست.

به گزارش پایگاه خبری راه‌وشهرسازی (جنوب کرمان) ابراهیم امیری مدیرکل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان گفت: در برنامه تکلیفی اولیه سهم جنوب کرمان ۲۳ هزار نفر بوده که با استقبال بی‌نظیر از این طرح بیش از دو برابر ثبت نام کرده‌اند که ۴۱ هزار نفر از متقاضیان ثبت نامی احراز صلاحیت شده‌اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲۱ هزار نفر نزد بانک‌های عامل افتتاح حساب کرده‌اند و حدود ۳۲۰۰ نفر ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده‌اند و سایت مسکن آنها مشخص کرده است.

امیری ادامه‌داد: بیش از ۱۲۰۰ واحد عملیات اجرایی آنها آغاز شده و پیشرفت قابل قبولی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خصوص عدم پیشرفت برخی سایت‌ها گفت: سایت ۲۸۸ واحدی بهشتی جیرفت که کارگزار آن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد حدود یک سال است که متوقف مانده و باید جهت تحویل فصل مشترک مالی که مسیر اولیه قانونی آن انجام شده اقدام کند و با پیگیری که انجام شده و فسخ قرارداد به‌زودی تحویل پیمانکار جدید خواهد شد. البته برای رفاه متقاضیان و رفع حجم شلوغی واحدها تغییرات اساسی در بلوک‌های آن انجام خواهد شد.

امیری در خصوص سایت ۶۴۷ واحدی واقع در سایت جهاد کشاورزی گفت: کارگزار این مجموعه بنیاد مسکن است و نقشه‌های اجرایی آن تهیه و هم اکنون در حال تجهیز کارگاه است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی یکی از مشکلات اساسی ساخت مسکن را در جنوب کرمان نبود پیمانکار با گرید بالا ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکل نیز با مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده از این پس سایت‌ها به‌صورت بلوک به پیمانکاران واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: برخی از پروژه‌های مسکن ملی مانند پروژه جنب بهشت زهرای جیرفت و انتهای خیابان اداره برق پیشرفت ۸۰ تا ۹۵ درصدی دارند و برای اینکه حقی از متقاضیان تضییع نشود از این پس مدل ساخت مسکن به‌صورت امتیازی انجام خواهد شد و کسانی که وجه خود را به‌موقع پرداخت کنند تشویق و کسانی که با تأخیر بپردازند جریمه می‌شوند.

وی در خصوص طرح جوانی جمعیت با اشاره به سیاست‌های کلی دولت گفت: در مجموع در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت ۶ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط برای دریافت زمین نام نویسی کرده‌اند و پرونده آنها تکمیل شده که تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آنها متعلق به شهرستان جیرفت است.

امیری در پایان گفت: برای جوانی جمعیت زمین به‌صورت رایگان واگذار می‌شود و فقط هزینه‌های تسطیح و آماده سازی و نقشه برداری و تفکیک آن از متقاضی دریافت می‌شود.