شناسهٔ خبر: 154128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

برگزاری نخستین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری درخوزستان

ببینید| نخستین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری درخوزستان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: نخستین همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری در خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خوزستان)، پیمان رحمتی با اشاره به این که همایش ملی جایگاه شهرسازان در فرایند ساخت و ساز شهری به همت سازمان نظام مهندسی استان و با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با حضور شهرداران، معاونان فنی و شهرسازی شهرداری ها، مهندسان شهرسازی سراسر کشور و اعضای سازمان نظام مهندسی و کارشناسان با هدف ارتباط بین شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه رشته های هفتگانه نظام مهندسی که شامل مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی شهرسازی، مهندسی ترافیک، مهندسی مکانیک و نقشه برداری است، تصریح کرد: مهندسان خوزستانی از پیشتازان نقشه کشی در شهرسازی است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در این همایش کارگاه های تخصصی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

رحمتی با اشاره‌ به این که شهرداری ها به عنوان مهم‌ترین بخش‌ در ساخت و ساز از نقشه‌ اولیه تا صدور پروانه را بر عهده دارند، گفت: در این همایش که با استقبال بسیار خوب مسئولین استانی، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و شهرسازان برگزار شد؛ دوره های آموزشی نیز برگزار شد.

وی از تغییرکاربری اراضی شهری، تفکیک، تجمیع اراضی شهری، انطباق شهری ساختمان، پدافند غیرعامل با تاکید بر ضوابط شهرسازی، بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، آماده سازی اراضی شهری بعنوان محورهای اصلی این همایش نام برد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه نمایندگانی از تمامی سازمان های نظام مهندسی کشور در این همایش حضور داشتند، گفت: این همایش به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و با هماهنگی وزرات راه و شهرسازی به عنوان یک همایش ملی معرفی شد.

رحمتی اظهار داشت: در این همایش دو روزه کارگاه های تخصصی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.