شناسهٔ خبر: 154136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از یک میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱  سیستان و بلوچستان 

سامانه ۱۴۱ سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ثبت یک میلیون و ۸۶ هزارو ۶۰۰  تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ این اداره‌کل، طی۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: میزان تماس با سامانه ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. 

وی در ادامه گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است و کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از خدماتی مانند آگاهی از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیت‌های اعمال شده و ثبت شکایات در حوزه راه‌ها  و همچنین حمل و نقل بهره‌مند شوند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل  به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران و کاربران جاده‌ای در خصوص وضعیت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هستند. 

کرد در خاتمه یادآورشد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی، جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.