شناسهٔ خبر: 154139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه سال‌جاری رخ داد؛

تردد ۱۹۶ هزار مسافر از پایانه مرزی پرویزخان

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۱۹۶ هزار مسافر خارجی و ایرانی از پایانه مرزی پرویزخان تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) سید شهرام کهریزی گفت: طی ۹ ماهه سال‌جاری ۱۹۶ هزار و ۲۸۹ مسافر از پایانه مرزی پرویزخان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش تردد داشته است. 

وی گفت: تردد خروجی مسافر ایرانی طی ۹ ماهه سال‌جاری در پایانه مرزی پرویزخان ۶۴ هزار نفر بوده است و نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته و تعداد مسافر ایرانی ورودی از این پایانه مرزی پرویرخان ۲۹ هزار و ۳۰۳ نفر بوده که رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد و بیشترین تردد ورودی و خروجی مسافران ایرانی در تیر ماه سال‌جاری به میزان ۲۰ هزار و ۲۳۴ نفر ثبت شده است. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره تردد مسافر اتباع خارجی از پایانه مرزی پرویزخان طی ۹ ماهه سال‌جاری گفت: ۵۱ هزار  مسافر خارجی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده‌اند و تعداد مسافران اتباع خارجی که از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده‌اند ۵۲ هزار نفر است. 

کهریزی در پایان افزود: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز، مبادلات تجاری خود را به دلیل هموار بودن مسیر و داشتن راه دسترسی مناسب برای صادرات و حمل کالا انتخاب کنند.