شناسهٔ خبر: 154146 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده باران در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان

باران هوای ابری رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی کشور از رگبار پراکنده باران در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه پرداخت و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی جنوبی در برخی نقاط از استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی از تقویت این سامانه برای فردا خبر داد و گفت: علاوه بر فارس و کرمان در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب خراسان جنوبی رگبار رعدوبرق وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: روز سه‌شنبه این سامانه در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان سبب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

به گفته نقشینه فردا و پس فردا در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور تا پایان هفته جوی آرام و پایدار خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها از جمله تهران، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز و کرج افرایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: امروز و فردا خلیج فارس و فردا دریای خزر مواج می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه تهران طی سه روز آینده غبار محلی دارد، افزود: بیشینه دما به ۱۴ درجه و کمینه دما به ۴ درجه خواهد رسید.