شناسهٔ خبر: 154151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن انجام شد؛

تغییر نمایندگی ۸.۷ هکتار اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون 

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از تغییر نمایندگی ۸.۷ هکتار اراضی دولتی این شهرستان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب شهریورماه ۱۴۰۰ در سطح این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تغییر نمایندگی اسناد مالکیت ۸.۷ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.  

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های دولتی، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود ظرف ۲ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه وشهرسازی اقدام کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه‌داد: ادارات ثبت‌اسناد و املاک مکلفند پس از اعلام اداره راه و شهرسازی ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی راه و شهرسازی اقدام کنند.  

وی بیان کرد: بر همین اساس و طبق قانون، این اداره پس از شناسایی اراضی مازاد در سطح شهرستان نسبت به انجام مکاتبات با دستگاه‌های مورد نظر در سطح شهرستان جهت اخذ مدارک و مستندات اقدام و پس از تطبیق با قوانین حاکم، سند مالکیت به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

کاشفی با بیان اینکه هدف مقنن از وضع قانون فوق تولید مسکن است گفت: اراضی که در اجرای این ماده قانونی تملک می‌شود، می‌بایست برای طرح‌های توسعه شهری و همچنین توسعه سکونتگاه‌های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی مورد بهره برداری و تخصیص یابد.  

وی عنوان کرد: در تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی دولتی، قطعه زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار واقع در حریم شهر عسگران و متعلق به جهاد کشاورزی شناسایی و پس از اخذ سند به نام راه و شهرسازی، موضوع الحاق آن به محدوده این شهر که فاقد اراضی دولتی مسکونی- خدماتی است در دستور کار کارگروه امور زیربنایی قرار گرفته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: قطعه زمین دیگری به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع در محدوده شهر عسگران با کاربری درمانی و دو قطعه زمین دولتی نیز در محدوده شهر رضوانشهر به مساحت‌های ۱۴ هزار و ۴۷۰ مترمربع و ۵ هزار و ۱۴ مترمربع جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تملک راه و شهرسازی در آمده است.  

وی ضمن قدردانی از اقدامات سازنده اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان و ادارات بهره‌بردار ابراز امیدواری کرد که با الحاق این اراضی به محدوده و یا تغییر کاربری ان‌ها بخشی از مشکلات تأمین زمین طرح نهضت ملی ساخت مسکن خصوصاً در شهر عسگران مرتفع خواهد شد.