شناسهٔ خبر: 154156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۵ درصدی نصب و ساماندهی تابلوهای اخطاری و انتظامی در راه‌های استان یزد

سید حسین محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۰ مورد نصب و ساماندهی تابلوی انتظامی و اخطاری در سطح راه‌های استان نصب شده که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی در رابطه با اقدامات انجام شده در جهت ایمن‌سازی راه‌ها و ارتقاء این شاخصه، اظهار کرد: حفظ و نگهداری از راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب، این اداره کل با به‌کارگیری تمامی توان، تجهیزات و امکانات خود توانست، گام‌های ارزنده‌ای را در جهت ایمن‌سازی راه و حریم آن، کاهش تصادفات، رفع نقاط حادثه‌خیز و روان‌سازی ترافیک، بردارد.

محمدی خاطرنشان کرد: نصب و ساماندهی تابلوهای انتظامی و اخطاری با هدف ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای، از جمله اقدامات معاونت راهداری است که این اداره کل در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۲ هزار و ۳۵۰ مورد نصب و ساماندهی این تابلوها را به سرانجام رسانده است.

وی آمار نصب و ساماندهی تابلوهای انتظامی و اخطاری در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ را تعداد ۱۲ هزار و ۷۶۸ مورد عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری این آمار نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته، با رشد ۷۵ درصدی همراه بوده است که گامی مؤثر در جهت حفظ جان انسان‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه موجب می‌شود رانندگان احتیاط لازم را رعایت کنند و با مشاهده چنین علامت‌هایی، تدابیر لازم همچون کاهش سرعت را به‌کارگیرند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده به شکل مثلث با زمینه سفید و با نوار حاشیه قرمز رنگ طراحی می‌شوند و در واقع نوعی خطر را هشدار می‌دهند که هدف از نصب آن‌ها در حاشیه راه، آگاه‌سازی رانندگان از وجود خطرهایی است که در مسیر پیش روی خود ممکن است با آن مواجه شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، تصریح کرد: تابلوهای انتظامی نیز قوانین و مقررات تردد را بیان داشته، جنبه اجباری دارند و وسیله‌ای برای اعلام احکام مربوط به عبور و مرور محسوب می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: تابلوهای نامبرده در محدوده اعمـال مقررات و یا قبل از ورود به آن محدوده نصب می‌شوند که به دو گروه، حکم کننده (محدودکننده) و بازدارنده تقسیم می‌شوند.

وی در خاتمه تأکید کرد: روکش آسفالت، اجرای خط‌کشی، نصب تابلوها و علائم، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها، نصب انواع حفاظ، نیوجرسی و گاردریل، ایمن‌سازی سرعت کاه‌ها و در مجموع کلیه عملیات مربوط به افزایش ایمنی راه‌ها، در حیطه فعالیت‌های اداره ایمنی راه و حریم، طبقه‌بندی می‌شود.