شناسهٔ خبر: 154159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان

رفع تصرف معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۱۹۴ هکتار از اراضی دولتی این استان در سال جاری به ارزش بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به رفع تصرف ۱۹۴ هکتار از اراضی دولتی این استان در سال جاری به ارزش بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گفت: این اراضی در قالب ۴۱ پرونده با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل در راستای اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه‌داد: بخش قابل توجه از اراضی رفع تصرف سال جاری در استان به واگذاری اراضی توسط ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در سنوات گذشته برم‌ی گردد که بعد از بررسی مشخص شد که برخی افراد فراتر از اراضی واگذار شده اقدام به تصرف زمین‌های دولتی کرده‌بودند که به‌منظور صیانت از بیت المال در جلسه مشترک با ادارات کل مربوطه میزان تصرفات مورد بررسی و پایش قرار گرفت و در نهایت نسبت رفع آنها اقدام شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع اراضی رفع تصرف شده امسال در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با ۲۵ هکتار و ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان رشد هشت برابری داشته است.

وی گفت: جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی از وظایف مهم این یگان است.

کریمی تأکید کرد: یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشات با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری برای متصرفان به‌همراه ندارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حفاظت و حراست از اراضی ملی نیازمند عزم و اراده جدی همگانی بوده و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه مشارکت لازم را داشته و در راستای حراست از این اراضی گام بردارند، خاطر نشان کرد: مردم استان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.