شناسهٔ خبر: 154174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تهاتر و خرید زمین ۲ راهکار برای حل مشکل مسکن یاسوج

شورای مسکن مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: باید در استان همه مسئولان با تمام توان پای کار بیایند و از طریق تهاتر یا خرید زمین مشکل مسکن شهر یاسوج را حل و فصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به کم کاری‌های انجام شده در حوزه مسکن گفت: در سطح کشور ۳۸ هزار هکتار از اراضی محدوده شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده‌است.

مالکی عنوان کرد: در دولت سیزدهم با همکاری همه نهادها  ۱۸ شهرک مصوب را در کشور داریم که کارهای اجرایی آن شروع شده‌است.

وی ادامه‌داد: ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در کشور در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت سیزدهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۲ هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد مسکن هستند، گفت: باید در استان همه مسئولان با توان پای کار بیایند و از طریق تهاتر یا خرید زمین مشکل شهر یاسوج را حل و فصل کنند.

مالکی تصریح‌کرد: عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل قابل توجیه نیست و این امر موجب عقب ماندگی استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور می‌شود.

ساخت ۱۷ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این نشست گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، ۴۸ هزار واحد است که در حال حاضر ۱۷ هزار و ۴۴۵ واحد در دست احداث است.

محمد راستا با اشاره به اینکه این واحدها پیشرفت ۱۰ تا ۸۵ درصدی دارند، گفت: ۸۰۰ واحد از این تعداد در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ قطعه زمین چند هکتاری در سراسر استان در حال آماده سازی است گفت: برای خرید این زمین‌ها نیازمند تأمین اعتبار هستیم

راستا تعداد کل متقاضیان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در سطح استان را ۶۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی شدند که اگر مشکل زمین در یاسوج حل شود به تعداد کل متقاضیان، واحد احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۲۴ نفر به بانک معرفی شدند که تاکنون بانک‌ها با یک‌هزار و ۲۲۶ نفر قرارداد منعقد کردند، افزود: کمبود زمین و همکاری ضعیف بانک‌ها در انعقاد قرارداد با متقاضیان، از مشکلات طرح نهضت ملی در استان است.