شناسهٔ خبر: 154179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آشکارسازی ۱۶ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین در استان اصفهان

آشكارسازي ۱۶ هزار وسيله سنگين و نيمه سنگين در استان رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان گفت: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای استان اصفهان طرح آشکارسازی ۱۶ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان تصریح‌کرد: در این طرح وسایل‌نقلیه سنگین و نیمه سنگین به‌منظور بهتر دیدن شدن در شب آشکارسازی می‌شوند. آشکارسازی وسایل‌نقلیه سنگین به‌صورت چسباندن دو عدد برچسب شبرنگ استاندارد دارای بازتاب مناسب و ابعاد مناسب در انتهای وسیله نقلیه امکان‌پذیر است.

وی افزود: به‌عبارت دیگر با توجه به‌سرعت کمتر وسایل‌نقلیه سنگین و نیمه سنگین نسبت به خودروهای سواری، در اثر اختلاف سرعت ایجاد شده، تصادفات زیادی از نوع جلو به عقب یک خودروی سواری با یک خودروی سنگین به‌خصوص در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و عمدتاً در شب هنگام که نور کافی وجود ندارد، رخ می‌دهد.

ذهبیون خاطر نشان کرد: بدیهی است در صورتی که رانندگان سواری بتوانند در مدت زمان کافی عکس العمل لازم را انجام دهند و نسبت به کنترل فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی اقدام کنند، از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید لذا نصب مارکر شبرنگ بر روی و سایل سنگین تأثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد. 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: طرح آشکارسازی و سایل سنگین و نیمه سنگین در سال جاری به‌منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای استان اصفهان، با تهیه و نصب برچسب شبرنگ بروی ۱۶ هزار وسیله نقلیه در استان، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.