شناسهٔ خبر: 154192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نهمین جلسه شورای مسکن استان کرمان؛

۱۴۴ واحد مسکونی آماده بهره برداری در شهر کرمان منتظر تصمیم شرکت‌های خدمات رسان

کرمان حدود ۱۴۴ واحد مسکونی آماده بهره برداری در شهر کرمان در انتظار تصمیم شرکت‌های خدمات رسان جهت خدمات زیر بنایی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان و مدیران اجرایی مربوطه استان نهمین جلسه شورای مسکن استان کرمان در روز یکشنبه ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

 رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ابتدای جلسه ضمن اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان گفت: برنامه ابلاغی استان کرمان ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ واحد است که تا این لحظه ۲۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۵۵ هزار و ۸۵۱ نفر تایید نهایی شده‌اند و همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۲۹۰ نفر به پروژه انتقال داده شده‌اند.

وی در خصوص اراضی صنعت شهرها افزود: در هفت شهر شمال استان کرمان همچون بم، شهربابک، سیرجان، رفسنجان، بردسیر، زرند و چترود به میزان ۵۹۳۹ هکتار در دست اقدام است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن این مهم در این شهرها باشیم.

حافظی ادامه داد: در خصوص طراحی و مطالعات طرح‌های آماده‌سازی حدود ۱۱۸۰ هکتار در شهرهای شمال استان کرمان در حال فعالیت است که برخی از این طرح‌ها به مرحله نهایی رسیده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی مشاورین املاک در سطح استان اشاره و گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده ۷۵۱ بازدید است که از این تعداد ۲۵ مشاور املاک پلمب و میزان ۱۵٫۰۳۵ میلیون ریال بابت جرائم اخذ شده است.

در ادامه جلسه استاندار  استان کرمان ضمن گرامی‌داشت سالگرد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید قبل از دهه فجر واگذاری اراضی به مردم انجام شود که تحت الشعاع برنامه‌های دهه فجر قرار نگیرد.

وی در خصوص تامین آب و برق پروژه‌های مختلف شمال استان کرمان افزود: هر چه سریع‌تر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری جلسه‌ای را با مدیران دستگاه های خدمات رسان برگزار و پروژه هایی که قابلیت افتتاح پیش از سال را دارد، خصوصا پروژه تعاونی مسکن بشرا که ۱۴۴ واحد آن آماده بهره برداری است تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمان درباره پروژه بلدالامین تصریح کرد: ستاد اجرایی در اسرع وقت پیشنهاد خود را طی نامه‌ای در خصوص انتقال مالکیت اراضی این پروژه به راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی بفرستد تا مراحل اولیه آن انجام شود و اقداماتی که در این پروژه در حال انجام است را به قوت خود ادامه دهد و منجر به تعطیلی یا کاهش سرعت آن نشود.

در پایان نیز در خصوص مسایل و مشکلات پروژه‌های بشرا و بیلوکارا پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.