شناسهٔ خبر: 154233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مشکلات مالی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در صندوق ملی مسکن

نشست مشکلات مالی مسکن کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای با حضور رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه‌ای با حضور رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات مالی مسکن این استان بررسی شد.

در این جلسه که در محل صندوق ملی مسکن برگزار شد محمدرضا مهدیار اسماعیلی با اشاره به ظرفیت تامین مالی این صندوق در حوزه مسکن و پشتیبانی از طرح‌های حمایتی مسکن گفت: علیرغم پتانسیل بالای استان کهگلویه و بویراحمد، اقدام کافی در این استان برای جذب منابع مالی صورت نگرفته است.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن افزود: با توجه به اعلام نیاز صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگلویه و بویراحمد، برای سال آینده بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق برای طرح‌های مسکن این استان پیش‌بینی شده که در صورت ارائه برنامه، قابل افزایش است.

محمد راستا سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل تامین زمین در شهر یاسوج به دلیل نبود زمین ملی، دولتی و مازاد دستگاه های اجرایی گفت: این در حالیست که بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان مسکن استان در شهر یاسوج ثبت نام کرده اند و برای رفع این مشکل در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم.

وی ثبت نام کنندگان اولیه برای دریافت مسکن در استان کهگلویه و بویر احمد را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر تایید نهایی شده و واجد شرایط هستند.

وی تصریح کرد: برنامه چهارساله مسکن این استان احداث ۴۸ هزار واحد مسکونی است که ۱۴ هزار واحد آن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۵ درصد در دست اجراست.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۸۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالک در این استان همزمان با دهه فجر به متقاضیان تحویل می‌شود.