شناسهٔ خبر: 154253 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برخورداری ۸۰۰ خانوار روستایی از راه آسفالته در استان همدان

خیرین راهساز تعداد ۸۰۰ خانوار روستایی در استان همدان با احداث ۱۲ محور روستایی به طول ۲۷ کیلومتر طی دو سال اخیر توسط خیرین راهساز این استان از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جلسه معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی که با حضور اعضای انجمن خیرین راه و ترابری و با هدف تقدیر و تجلیل از خیرین پروژه های مشارکتی احداث راه های فرعی وروستایی استان همدان برگزار شد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از احداث ۱۲ محور روستایی به طول ۲۷ کیلومتر در سطح استان با مساعدت سازمان بسیج سازندگی در تامین ۱۰۰۰ تن قیر به مبلغ ۹۷ میلیارد ریال و مساعدت خیرین به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۸۰۰ خانوار روستایی در این استان از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند.

مهرداد آهکی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌.

وی افزود: امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است.

آهکی در خصوص اجرای عملیات راهداری زمستانی نیز گفت: امسال ۵۵۰ راهدار به تعداد ۳۵۳ وسیله نقلیه سبک، سنگین و نیمه سنگین در محل راهدارخانه ها مستقر هستند و میزان ۷۵ هزار تن نیز نمک ذخیره شده است‌.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص نقاط پرحادثه نیز اظهار کرد: ۵۲ نقطه پرحادثه در استان شناسایی شده است که تاکنون ۱۷ نقطه پرحادثه رفع شده است و ۱۳ نقطه نیز تا پایان سال مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص نتایج اقدامات ایمن سازی راه های استان اعلام کرد: مجموعه اقدامات ایمنی انجام شده در استان منتج به این شد که تصادفات جاده ای در استان به شکل چشمگیری کاهش یابد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این جلسه که معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، رئیس و معاون راه های فرعی و روستایی استان همدان و اعضای هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری کشور حضور داشتند، از خیرین حاضر در جلسه از جمله عباس طاهر انوریان و مسعود محمدی و علی شازاده احمدی با اهدای لوح، تقدیر شد.