شناسهٔ خبر: 154270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳۲ میلیون تردد در راههای خراسان رضوی

مدیریت راهها رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از تردد بیش از ۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار وسیله نقلیه در راههای استان خراسان‌رضوی در آذر ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان ‌رضوی، یوسف بنی‌اسدی رییس اداره مدیریت راههای استان گفت: بر اساس اطلاعات سامانه های حمل و نقل هوشمند در آذر ماه امسال، ۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۷۸ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است و بطور متوسط ۱۶ درصد تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی بیان داشت: متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است و بیشینه تردد بین استانی در روز ۲۶ آذر ماه به تعداد ۷۶،۲۱۲ تردد بوده است.

رئیس اداره مدیریت راهها افزود: از مجموع تردد وسایل نقلیه در محورهای استان ۳۷ درصد وسایل نقلیه غیر بومی بوده که ۲۲ درصد آنها بین ۱ تا ۳ روز در استان ماندگاری داشته اند و بیشترین تردد وسایل نقلیه غیر بومی مربوط به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان شمالی می‌باشد.

بنی اسدی در پایان اعلام نمود: در آذر ماه امسال استان خراسان رضوی درجایگاه بیستم پرتردد کشور از نظر ورود و خروج قرار دارد.