شناسهٔ خبر: 154286 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید بینالود:

۱۵۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت تامین شد

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود از فرآیند آماده‌سازی ۱۵۴ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در مجموع ۱۵ مدرسه در بینالود در حال بهره‌برداری و احداث است.

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در آن شهر جدید و همچنین سایر طرح‌های در دست اجرا توضیحاتی ارایه کرد.  

آماده‌سازی ۱۵۴ هکتار اراضی در بینالود

مدیرعامل شهر جدید بینالود با اشاره به اینکه بینالود ۸ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: بر اساس تصمیم شورای مسکن استان مقرر شد تا در شهر جدید بینالود اراضی به شرط احداث واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط دار واگذار شود و احداث واحدها به این شیوه باشد. در حال حاضر ۱۵۴ هکتار برای احداث ۲۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین برای طرح جوانی جمیعت در شهر جدید بینالود آماده سازی شده است.

۱۵۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت تامین شد
آماده سازی ۱۵۴ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت 

۳۴۰ واحد مسکونی نهضت ملی در بینالود در حال ساخت است

یزدانی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۵ نفر متقاضی داریم که آورده آنها ۴۰ میلیون تومان و بالاتر است و برای این افراد نیز اگر زمینی خواسته اند واگذاری انجام می شود. به طور کلی، تعداد واحدهای مسکونی که توسط شرکت عمران در شهر جدید بینالود وارد مرحله ساخت شده شامل ۳۴۰ واحد مسکونی است که میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدها ۱۰ درصد است.

۱۵۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت تامین شد
۳۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در بینالود وارد مرحله ساخت شد

بهره‌برداری و ساخت ۱۵ مدرسه در بینالود

وی در خصوص انجام خدمات روبنایی در شهر جدید بینالود توضیح داد: در مجموع ۱۲ مدرسه در بینالود در حال بهره‌برداری است. همچنین احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۹ کلاسه در حال انجام است و یک مدرسه ۹ کلاسه دیگر نیز قبل از اتمام سال در بینالود به بهره برداری می‌رسد.

آماده سازی مدرسه 12 کلاسه در بینالود
ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در بینالود

بهره‌برداری از دو سالن سرپوشیده ورزشی

به گفته یزدانی، در شهر جدید بینالود که در حدود ۸ هزار نفر جمعیت  دارد دو سالن سرپوشیده ورزشی در دولت قبل احداث و افتتاح شد.

فرآیند واگذاری زمین به ۵۴۳ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت

وی در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمین به این بخش از متقاضیان نیز گفت: در حال حاضر واگذاری زمین برای ۵۴۳ نفر واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در حال انجام است. بینالود در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت، جزو شهرهای پیش‌رو است.

یزدانی در خصوص مسکن مهر شهر جدید بینالود گفت: در شهر جدید بینالود ۱۱۰۰ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی وجود دارد که نیمی از آنها متعلق به تعاونی‌ها هستند و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. نیمی از آنها نیز برنامه ریزی شده است تا برای تبدیل به واحدهای خودمالکی و اتصال به طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند که کارهای اداری وقانونی آنها در حال انجام است.