شناسهٔ خبر: 15434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازسازی پل ارتباطی چند روستا در آذربایجان‌غربی

بازسازی راه عملیات بازسازی راه ارتباطی روستاهای پاژ برد- گاومیشان و کل تپه- زنده قول در محور مهاباد- سردشت واقع در آذربایجان‌غربی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سردشت در این باره گفت: راهداران راه ارتباطی روستاهای پاژ برد- گاومیشان و کل تپه- زنده قول که در اثر جاری شدن سیل و قطع شدن دستک بالادست پل مسدود شده بود را بازگشایی کردند.

خسرو مصطفوی با اعلام اینکه چهار عدد لوله بتی یک متری در ساختمان پل کارگزاری شد، افزود: خاک‌ریزی روی لوله‌ها و پشت دیوار برگشتی در دو طرف پل، ترمیم خاکریز جاده روستا، دریواسیون دهنۀ پل لوله‌ای در بالادست و پایین دست از دیگر اقدامات انجام شده در این محور است.

وی به ترمیم خاک‌ریزهای طرفین دستک پل جهت جلوگیری از ورود سیلاب به طرف روستاهای اطراف اشاره کرد و گفت: همچنین راهداران انحراف مسیر رودخانه از طریق ایجاد خاک ریز در بالا دست پل را اجرا کردند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سردشت در خصوص عملیات راهداری زمستانی گفت: همزمان با بارش برف طی چند روز گذشته عملیات برفروبی و نمک‌پاشی در جاده‌ها به ویژه در محورهای برفگیر و کولاک‌گیر محور مهاباد-سردشت و مهاباد-بوکانبه صورت متناوب انجام شد.

مصطفوی با اعلام اینکه عملیات برفروبی به طول ۵ کیلومتر به حجم ۲۵۰۰ متر مکعب در محور مهاباد-سردشت «گردنه جوالهرشان» در چندین نوبت انجام شد، افزود: همچنین عملیات نمک‌پاشی شامل پخش یک سرویس مخلوط ماسه و نمک به میزان ۷ تن در این محور اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در محور مهاباد- سردشت عملیات برفروبی و نمک‌پاشی از ابتدای روستای امید تا روستای یارعلی به طول حداقل ۳۱ و نمک‌پاشی به میزان ۴۵ تن اجرا شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مهاباد بیان کرد: در محور مهاباد-بوکان نیز عملیات برفروبی و نمک‌پاشی به طول ۳۲ کیلومتر و با ارتفاع متوسط ۷ سانتیمتر برف به میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب و همزمان پخش چهار سرویس مخلوط ماسه و نمک به میزان ۶۰ تن اجرا شد.

این مقام مسئول یادآور شد: تلاش گروه‌های راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی و سخت گذر منطقه همچنان ادامه دارد.

نظر شما