شناسهٔ خبر: 154448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان؛

اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف اراضی ملی شهر اصفهان و شهرستان دهاقان در مجموع به ارزش ۹۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛  امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در روزهای اخیر، ۲ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در مجموع به مساحت پنج هزار و ۲۴۷ مترمربع رفع تصرف شد.  
وی با بیان اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده در مجموع ۹۷ میلیارد ریال برآورد شده است عنوان کرد: یک مورد از تصرف های فوق از طریق اجرای حکم قطعی قضایی و مورد دیگر با شناسایی و رفع تصرف فوری به بیت المال بازگردانده شد.  
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: در این راستا به موجب دست درازی شخصی سودجو به زمین ۲۴۷ مترمربعی واقع در شهر اصفهان، حکم قضایی قطعی با اقدامات حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری های اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان اخذ و به این فرماندهی ارسال شد.  
وی ادامه داد: بر این اساس حکم قضایی با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم بعمل آمد.  
باقری بیان کرد: با اجرای این حکم، زمین ملی در شهر اصفهان به ارزش ۸۷ میلیارد ریال، خلع ید، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.  
وی گفت: در روزهای اخیر زمین دیگری نیز به مساحت پنج هزار مترمربع واقع در شهرستان دهاقان با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان این فرماندهی رفع تصرف شد که ارزش این اراضی ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.  
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد لذا هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود.