شناسهٔ خبر: 154452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان خبر داد؛

تایید نهایی ۶۱۱ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان 

شهاب ایمری رییس اداره راه وشهرسازی چادگان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان از تایید نهایی ۶۱۱ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ شهاب ایمری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان اظهار کرد: این شهرستان با مساحت ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ شهر چادگان و رزوه و شامل ۲ بخش مرکزی و چنارود است.  

وی افزود: جمعیت این شهرستان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۲ هزار نفر بوده است که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان چادگان، جمعیت رو به افزایشی دارد لذا مبحث تامین مسکن بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص اقدامات موثری برای تامین زمین نهضت ملی مسکن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲) بعمل آمده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بیان کرد: برای این طرح در مجموع ۱ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش های لازم ۷۶۳ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی افزود: در حال حاضر ۶۱۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط، تایید نهایی شدند که از این تعداد ۴۷۲ نفر متقاضیان شهر چادگان و مابقی متقاضیان شهر رزوه هستند.  

ایمری عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ واحد در ۱۱ پروژه تعریف شده است که برای ۲۲ واحد قرارداد با سازنده منعقد و برای این واحدها پروانه ساختمانی اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در خصوص وضعیت تامین زمین برای طرح نهضت مای مسکن این شهرستان گفت: در حال حاضر ۳۷ هکتار زمین تامین شده است که ۲۷ هکتار در شهر چادگان و ۱۰ هکتار زمین در شهر رزوه واقع شده است.  

وی اضافه کرد: از اراضی تامین شده در شهر چادگان ۵.۷ هکتار داخل محدوده و ۲۲ هکتار الحاق به محدوده شهری است و در شهر رزوه نیز ۱۰ هکتار الحاق به محدوده شهری بوده که طرح تفکیکی این اراضی در حال انجام است.