شناسهٔ خبر: 154503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

باند دوم محور جهرم-لار-بندرعباس ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد

بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس با حضور "دکتر غلامرضا سقندلی" مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر به لارستان اظهار کرد: باند دوم محور جهرم-لار-بندرعباس ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، غلامرضا سقندلی مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس که با حضور علی‌اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب و  حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، بیشترین وضعیت اعتباری و هزینه‌ای که داشتیم در محدوده لارستان انجام دادیم، یعنی اعتباراتِ اختصاص‌یافته به لارستان، هم از حوزه استان فارس بیشتر بوده و هم از استان هرمزگان.

وی افزود: در سه سال اخیر، عملیات اجرایی لار به جهرم و لار به هرمزگان، با عملکرد خوبی همراه بوده است؛ البته توان اجرایی‌مان حداقل ۱۰، ۲۰ برابر می‌تواند بیشتر از این باشد.

سقندلی ادامه داد: در شرایط فعلی، ۸۵ میلیارد تومانی که در پیوست قانون بودجه برای این محور تخصیص داده شده بود برابر با سه کیلومتر راهسازی است. هر کیلومتر باند دوم محور جهرم-لار-بندرعباس بالای ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: برای محور جهرم-لار-بندرعباس، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ اعتبار دریافت کردیم و بیش از ۶۰ درصد از این مبلغ در حوزه لارستان هزینه شد و سایر هزینه‌ها (۴۰ درصد باقیمانده) بین فارس و هرمزگان تقسیم شد؛ این موضوع نشان می‌دهد که پرحادثه بودن این محور در محدوده لارستان برای ما مسلم شده است و تلاش می‌کنیم تا جایی که توان داریم این محدوده را از وضعیتی که وجود دارد خارج کنیم.

و در پایان خاطر نشان کرد: ما توان تکمیل کردن محور جهرم-لار-بندرعباس را ظرف دو الی سه سال آینده داریم، به شرطی که تامین اعتبار شود. اگر اعتبار مورد نیاز تزریق شود، در حداقل زمان، پروژه را تکمیل خواهیم کرد.