شناسهٔ خبر: 15458 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده:

ایرلاین‌ها با آزادسازی نرخ بلیت ناگزیر به ارائه نرخ‌های پایین و خدمات مناسب هستند/ امکان استفاده اقشار کم‌درآمد از هواپیما فراهم می‌شود

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در واكنش به خبری در خصوص آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و تیترهای استنباطی برخی رسانه‌ها گفت: آزاد سازی در جهت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری٬ علی عابدزاده درباره اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از هفته گذشته گفت: آنچه لازم است مد نظر قرارگیرد تلاش برای رسیدن به رقابت است. نیل به این هدف ابزارهایی را می‌طلبد تا متناسب با این طرح بتوان در مرحله اجرا موفق عمل كرد که مهمترین آن داشتن ناوگان به روز هم به لحاظ كیفی و هم با لحاظ كمی در جهت تامین تقاضا است.

عابدزاده افزود: روشن است كه در صورت نرسیدن به این مرحله قطعاً محدودیت صندلی پرواز و نداشتن ناوگان به روز و نتیجه آن به هم خوردن توازن عرضه و تقاضا و مشكلی است كه در حال حاضر با آن روبرو هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مورد دیگر اینكه آزادسازی فضایی را فراهم می كند تا ایرلاین ها بتوانند با توازن درآمد و هزینه های خود پاسخگوی پرداخت هزینه های سوخت و خدمات فرودگاهی، و مسائل مربوط به ایمنی و تامین قطعات مورد نیاز خود باشند مشكلی كه در حال حاضر دست به گریبان آن هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه در فضای رقابتی باید شرایط را فراهم كنیم كه مسافران به استناد فاكتورهای ایمنی بالا، سرویس دهی مناسب و حق انتخاب به آنها ایرلاین های داخلی را توجیه دهند گفت: با وجود این مشكلات چگونه می توان به ارتقاء ایمنی به عنوان اصلی ترین فاكتور و به سرویس دهی مناست در رقابت با ایرلاین های دنیا عرض اندام كرد. اگرچه زمان تحریم ها در دو سه دهه گذشته مقاومت بخرج دادیم تا زمینگیر نباشیم اما پس از رفع محدودیت ها دیگر با روند فعلی نمی‌توان رقابت كرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد رقابت بین شركت‌ها حق انتخاب مردم در زمان خرید بلیت نمود پیدا می كند ادامه داد: ایرلاین ها ناگزیر خواهند بود كه هم نرخ پایین ارائه كنند و هم سرویس مناسبتری برای تكمیل صندلی پرواز موجود ارائه کنند.

عابدزاده همچنین گفت: با استقبالی كه ایرلاین های خارجی اعم از ایرلاین های كشورهای آسیایی اروپایی و حوزه خلیج فارس برای برقراری پرواز مستقیم به ایران دارند و بهبود روابط و توسعه مناسبات با كشورهای صنعتی و غیره این آزاد سازی نرخ بلیت می تواند ما را درآن فضای رقابتی كه خیلی هم دیرنیست در مسیر رشد شكوفایی بایسته اقتصادی و تسهیل گردشگری به كمك حمل و نقل هوایی به عنوان پایه ای ترین و اساسی ترین محور توسعه آماده كند.

رئیس سازمان هواپیمایی كفت: یقین دارم با اجرا شدن این طرح در آینده هم شایعه افزایش ناوگان و برقراری پروازهای برنامه ای به نقاط محروم و فرودگاه های كم پرواز، اقشار كم در آمد هم با امكانات و سرویس دهی بیشتر بتوانند از خدمات بخش هوایی بیش از این استفاده كنند./

نظر شما