شناسهٔ خبر: 154654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست مشارکتی و هم‌اندیشی طرح توسعه و عمران ( ناحیه ) جنوبی استان همدان

سمائی رئیس اداره طرح های کالبدی معاونت مشهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان خبر گفت: نشست مشارکتی و هم‌اندیشی طرح توسعه و عمران ( ناحیه ) جنوبی استان همدان با حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری تویسرکان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمائی رئیس اداره طرح‌های کالبدی معاونت معماری و شهرسازی  اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: نشست مشارکتی و هم‌اندیشی طرح توسعه و عمران (ناحیه) جنوبی استان همدان با حضور معاون فرماندار شهرستان تویسرکان، رییس اداره طرح‌های کالبدی معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی و رئیس اداره شهرستان تویسرکان و کارشناسان اداره کل؛ بخشداران، شهرداران، و روسای شورای اسلامی شهرهای شهرستان تویسرکان، ادارات و ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان؛ کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور افزایش میزان مشارکت در تدوین طرح ناحیه جنوبی استان در روز پنج شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تویسرکان تشکیل شد. 

وی ادامه داد: طرح‌های ناحیه‌ای به منظور تدوین سیاست ها، و ارائه راهبردها در زمینه هدایت و کنترل توسعه و استقرار مطلوب مراکز فعالیت، مناطق حفاظتی و همچنین توزیع متناسب خدمات برای ساکنان شهرها و روستاها در یک یا چند شهرستان که از نظر ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی همگن بوده و از نظر اقتصادی، اجتماعی و کالبدی دارای ارتباطات فعال متقابل باشند تهیه می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: طرح توسعه و عمران ناحیه جنوبی استان شامل سه شهرستان ملایر و تویسرکان و نهاوند در دستور کار این اداره کل قرار دارد. در این روز پتانسیل‌های شهرستان تویسرکان در حوزه‌های گردشگری، کالبدی، حمل و نقل و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.