شناسهٔ خبر: 154686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی مسافر از چهارمحال و بختیاری ۱۹.۵ درصد افزایش یافت

جابه جایی مسافر از چهارمحال و بختیاری۱۹.۵ درصد افزایش یافت در ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۴۴۷ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری به نقاط دیگر کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری ) حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون جابه‌جایی مسافر از این استان به نقاط دیگر کشور ۱۹.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مالکی تاکید کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۴۴۷ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری به نقاط دیگر کشور جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی ضریب اشتغال اتوبوس‌های چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال‌جاری افزود: در این مدت ضریب اشغال صندلی اتوبوس‌های استان از ۱۸ به ۲۲ نفر رسید.

مالکی تصریح کرد: امسال همچنین چهار میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۶۶ تُن کالا با طریق ۳۰۶ هزار و ۱۹۹ سفر از چهارمحال و بختیاری به نقاط دیگر کشور جابه‌جا شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر با هفت هزار و ۷۱۲ ناوگان در بخش حمل بار و استان سه هزار و ۹۶۰ راننده با ۲ هزار و ۱۶۰ ناوگان در حوزه جابه‌جایی مسافر چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.