شناسهٔ خبر: 15478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد:

ورود بیش از ۵۳۰ هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به خراسان رضوی

مشهد دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۲ میلیون نفر به این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۲۸۲ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر توسط ناوگان هوایی و ۱۳۱ هزار و ۹۸۲ زائر نیز با سیستم ریلی و قطار به مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا٬ جواد وحدتی فرد گفت: از این جمعیت ۳۱۸ هزار و ۲۸۲ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر توسط ناوگان هوایی به استان و مشهد الرضا (ع) وارد شده اند.

وی افزود: ۱۳۱ هزار و ۹۸۲ زائر نیز با سیستم ریلی و قطار به مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند.

به گفته وی، یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۴۲۸ نفر هم با وسایل نقلیه شخصی برای شرکت در مراسم عزادارای روزهای آخر ماه صفر به استان وارد شده اند.

وحدتی فر با بیان اینکه تلاش شده ناوگان حمل و نقل خدمات مناسبی به زائران ارائه دهد، افزود: برای بحث زائران پیاده هم دستورالعمل ویژه ای تهیه و اجرا شده بر این اساس کاروان های پیاده فقط در زمان روشنایی و بر خلاف جریان ترافیک و خارج از سطح سواره رو در محورها تردد می کنند.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: این کاروان ها به صورت صف های منظم در یک ردیف با رعایت کامل ایمنی و پرچم شبرنگ و علایم هشدار دهنده تردد کرده و از حرکت آنان در جاده ها طی شرایط جوی نامساعد دو روز قبل جلوگیری شد.

وحدتی فرد گفت: برای هر گروه ۵۰ نفره از زائران پیاده یک مسوول ایمنی مجهز به جلیقه ،راکت ایست و چراغ هشدار دهنده یا پرچم شبرنگ همراه شده است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زائران و مسافران در بخش های مختلف حمل و نقلی بویژه زائران پیاده انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند.

بیش از ۷۰۰ زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور نیز روز گذشته برای شرکت در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند./

نظر شما