شناسهٔ خبر: 154790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ماهه سال جاری انجام شد:

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۷۴ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا عبدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۴ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۷۴ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳میلیون و ۹۳۰هزار و ۷۰ تن، ۴درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این میزان کالا در قالب ۳۱۵ هزار و ۵۷۰ فقره بارنامه جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۰۷ هزار و ۱۹۴ بارنامه، ۲ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۹ هزار و ۸۸۲ راننده و ۱۱هزار و ۷۴۵ ناوگان باری سنگین  در بخش حمل و نقل باری استان فعالیت می کند.

عبدی به آمار وانت بارهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۷ وانت بار و ۱۶۲ راننده دارای کارت هوشمند در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند، همچنین تاسیس و ثبت یک شرکت حمل و نقل تخصصی وانت بار  و تاسیس ۴ شرکت وانت بار دیگر در استان با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اضافه کرد: در خصوص سامانه حمل مواد معدنی و تهیه شناسنامه معادن این اداره کل با همکاری سازمان صمت استان در حال جمع آوری و ثبت مشخصات کلیه معادن و مراکز تولید بار در سطح استان هستند که در حال حاضر این طرح  در شهرستان های چگنی و دورود به اتمام رسیده است.